Développer la capacité des jeunes trans autochtones et bispirituel.le.s à travers une méthodologie de recherche d’action sociale et décoloniale: réflexion sur les défis et opportunités de combiner les approches.
Pullen Sansfaçon, A. Boivin, J. Partridge, P. Labelle, D. Ou Jin Lee,E. Fazio S,K. (2024).
Les jeunesses autochtones au Québec : décolonisation, fierté et engagement (Baron Cohen, N. et Picard. V.)
Contexte et fondements des interventions transaffirmatives en santé mentale.
Medico, D. et Pullen Sansfaçon, A. (2024).
Pratiques psychoéducatives auprès des jeunes trans et non-binaires : Enjeux contemporains et approches innovantes (Cotton, J.C, Pullen Sansfaçon, A et Courcy, N.)
L’avancement des droits des personnes trans et non-binaires au Québec.
Courcy, N. Shareck, N. et Pullen Sansfaçon A. (2024).
Pratiques psychoéducatives auprès des jeunes trans et non-binaires : Enjeux contemporains et approches innovantes (Cotton, J.C, Pullen Sansfaçon, A et Courcy, N.)
Les jeunes qui discontinuent leur transition.
Pullen Sansfaçon, A., Gelly, M.A. Planchat, T. Medico, D. Susset, F. Millette, M. Baril, A. et Turbide O. (2024).
Pratiques psychoéducatives auprès des jeunes trans et non-binaires : Enjeux contemporains et approches innovantes (Cotton, J.C, Pullen Sansfaçon, A et Courcy, N.)
Expériences et besoins des jeunes trans et non binaires au Québec.
Pullen Sansfaçon, A., Chadi N., Chiniara, L. Taylor, A. Chan A. et Saewyc E. (2024).
Pratiques psychoéducatives auprès des jeunes trans et non-binaires : Enjeux contemporains et approches innovantes (Cotton, J.C, Pullen Sansfaçon, A et Courcy, N.)
Migration of LGBTQI+ People: Sexual and/or Gender Minority Migrants, Refugees, and Asylumseekers.
Lee, E. Hamila, A. Koukoui, S. Zoldan,I. Militzer, R. Chehaitly, S. Baillargeon C, et Pullen Sansfaçon, A.(2023).
Integrative Social Work Practice with Refugees, Asylum Seekers, and Forcibly Displaced Persons. (Nancy J. Murakami and Mashkhura Akilova)
Collaborative Autoethnography for Feminist Research.
Dyer, J., Pickett, S., David, J., Hackett, K., Holmes, C., James, J., Jefferies, D., Manning, K., Pullen Sansfacon, A., and Temple Newhook, J. (2022).
Rethinking Feminist Theories for Social Work Practice. (Cocker, C., Hafford-Letchfield, T.)
Pratiques antioppressives et affirmatives en sexologie clinique.
Pullen Sansfaçon, A. et Médico, D. (2021)
La sexologie clinique : Une pratique psychothérapeutique inclusive et intégrative (D. Médico)
Scoping the Literature about LGBTQI migrants: A Critical Synthesis of Knowledge produced about LGBTQI Migrants and Implications for Social Works.
Lee,E., Hafford-Letchfield, T. Gleeson, H., Kamgain, O. Luii F., Pullen Sansfaçon, A. (2021)
The Routledge International Handbook of Social Work and Sexualities (Dodd, S.J.)
Introduction.
Pullen Sansfaçon, A. et Médico, D. (2021)
Jeunes trans et non binaires. De l'accompagnement à l'affirmation. (Pullen Sansfaçon, A. et Médico, D.)
L’affirmation de l’identité des personnes mineures transgenres : une zone de turbulence éthico-juridique.
Sauvé, J.S. et Pullen Sansfaçon, A. (2021).
Jeunes trans et non binaires. De l'accompagnement à l'affirmation. (Pullen Sansfaçon, A. et Médico, D.)
Développer un Code d’éthique en matière de recherche concernant les personnes et les communautés transgenres.
Pullen Sansfaçon, A., Marshall Z. Bauer, G., Pyne, J. et Devor, A. (2021).
Jeunes trans et non binaires. De l'accompagnement à l'affirmation. (Pullen Sansfaçon, A. et Médico, D.)
Intervention en protection de la jeunesse.
Robichaud, M.J, Kirichenko*, V. et Pullen Sansfaçon, A. (2021).
Jeunes trans et non binaires. De l'accompagnement à l'affirmation. (Pullen Sansfaçon, A. et Médico, D.)
Intervention de groupe Parents d’enfants trans.
Zufferey, A. et Pullen Sansfaçon, A. (2021).
Jeunes trans et non binaires. De l'accompagnement à l'affirmation. (Pullen Sansfaçon, A. et Médico, D.)
Intervention auprès des jeunes trans.
Pullen Sansfaçon, A. (2020)
Éthique clinique, Tome 2 : Un guide pour aborder les situations humaines complexes. (Cousineau, J. Payot Bouthillier M.E.)
Enfants et adolescents trans et non binaires, une question émergente.
Médico, D. et Pullen Sansfaçon, A. (2020)
Actualités des trans studies (Alessandrin, A.)
Ethics and Virtues for Management and Supervision.
Pullen Sansfaçon, A. (2019)
Management And Supervision Of Social Workers: Issues and challenges within a social development paradigm. (2e edition) (Engelbrecht, L.)
Gender non-conforming children, trans youth and their family: identifying best evidence and practices for Social Work Intervention.
Pullen Sansfaçon, A. (2018)
Sexuality, Sexual and Gender Identities and Intimacy Research in Social Work and Social Care
A Lifecourse Epistemology. (Dunk-West, P. and Hafford-Letchfield)
Trans Youth and the family: identifying best practices for Social Work Intervention, Sexual Identity and Intimacy.
Pullen Sansfaçon, A. (2018)
Sexuality, Sexual and Gender Identities and Intimacy Research in Social Work and Social Care
A Lifecourse Epistemology. (Dunk-West, P. and Hafford-Letchfield)
Preface to the second Edition.
Meyer, E.J et Pullen Sansfaçon, A. (2018)
Supporting Gender Creative and Transgender Youths : Family, Schools and Community in action (2nd Edition).(Meyer, E. et Pullen Sansfaçon, A.)
Introduction.
Manning, K., Pullen Sansfaçon, A., Meyer, E. (2018)
Supporting Gender Creative and Transgender Youths : Family, Schools and Community in action (2nd Edition).(Meyer, E. et Pullen Sansfaçon, A.)
Transforming challenges into action: researching the experience of parents of gender creative children through social action and Self-Directed Groupwork.
Pullen Sansfaçon, A., Dumais Michaud*, A.A. Robichaud*, M.J. (2018)
Supporting Gender Creative and Transgender Youths : Family, Schools and Community in action (2nd Edition).(Meyer, E. et Pullen Sansfaçon, A.)
Conclusion: looking back, looking forward.
Pullen Sansfaçon, A., Manning, K, Meyer, E.J, Robichaud*, M.J. (2018)
Supporting Gender Creative and Transgender Youths : Family, Schools and Community in action (2nd Edition).(Meyer, E. et Pullen Sansfaçon, A.)
A complicated welcome: Social workers navigate policy, organizational contexts and socio-cultural dynamics following migration to Canada.
Brown, M., Pullen Sansfaçon, A., Ethier*, S. et Fulton*, A. (2018)
Transnational Social Work: Opportunities and challenges of a global profession. (Bartley, A. et Beddoe, L.)
Readiness and Regulation: Perspectives of Canadian Stakeholders on the Labour Mobility of Internationally Educated Social Workers. in Canada and their Countries of Origin.
Brown, M., Pullen Sansfaçon, A., et Matheson*, K. (2018)
Transnational Social Work: Opportunities and challenges of a global profession. (Bartley, A. et Beddoe, L.)
Consistency & Change: Internationally Educated Social Workers Compare Interpretations and Approaches in Canada and their Countries of Origin.
Pullen Sansfaçon, A., Brown, M. et Ethier*, S. (2018)
Transnational Social Work: Opportunities and challenges of a global profession. (Bartley, A. et Beddoe, L.)
Feminist Social Work Ethics.
Pullen Sansfaçon, A. (2017)
Contemporary Feminism in Social Work. (Wendt, S. et Gouldin N.)
Working with a diversity of languages: Francophone and Anglophone co-participants in groups of parents of transgender children.
Pullen Sansfaçon, A. et Ward, D. (2017)
Group Work Stories Celebrating Diversity (Malekof, A.)
L'intervention en groupe autogéré.
Pullen Sansfaçon, A. et Ward, D. (2017)
Théories et modèles d’intervention en service social des groupes. (Roy, V. et Lyndsay, J.)
Maximising research outcomes for trans kids and their family in Canada : using social action research methodology.
Pullen Sansfaçon, A. & Manning, K. E (2015)
Social Work And Lesbian, Gay, Bisexual And Trans Health Inequalities: International Perspectives. (Fish, J. & Karban, K.)
Ethics and Virtues for Management and Supervision.
Pullen Sansfaçon, A. (2014)
Management And Supervision Of Social Workers: Issues and challenges within a social development paradigm. (Engelbrecht, L.)
Introduction.
Manning, K., Pullen Sansfaçon, A., Meyer, E. (2014)
Supporting Gender Creative and Transgender Youths : Family, Schools and Community in action. (1st edition)(Meyer, E. et Pullen Sansfaçon, A.)
Conclusion: looking back, looking forward.
Pullen Sansfaçon, A., Manning, K, Meyer, E.J, Robichaud*, M.J. (2014)
Supporting Gender Creative and Transgender Youths : Family, Schools and Community in action. (1st edition)(Meyer, E. et Pullen Sansfaçon, A.)
Transforming challenges into action: researching the experience of parents of gender creative children through social action and Self-Directed Groupwork.
Pullen Sansfaçon A., Dumais Michaud, A.A. Robichaud, M.J (2014)
Supporting Gender Creative and Transgender Youths : Family, Schools and Community in action. (1st edition)(Meyer, E. et Pullen Sansfaçon, A.)
La pratique anti-oppressive.
Pullen Sansfaçon, A. (2013).
Le travail social : théories, méthodologies et pratiques. (Dorvil, H. & Harper, E.)